Postavljeno: Thu, Aug 1st, 2013

Nutricionisti je velikodušno preporučuju: Evo zašto je dinja voćka o koju se morate okoristiti!

Share This
Tags

Namirnice.ba

Ako tražite zdravu i ukusnu hranu koja izaziva zadovoljstvo, nutricionisti velikodušno preporučuju dinje. Dinje su izrazito hranjive i niskokalorične, osvežavaju i imaju najveću količinu beta-karotena koji je antioksidant i pomaže u sprečavanju rizika od nastanka nekih vrsta raka.

 

z1

 

Jer je idealno osveženje

Dinja je idealna namirnica za osveženje tokom vrelih letnjih dana. Iako je njena prava sezona od juna do kraja avgusta, danas se može naći u bilo koje doba godine. U piramidi ishrane dinja je u ravnopravnom odnosu sa svim ostalim voćem, zbog čega je poželjno da se servira i do četiri puta tokom dana. Bez bojazni mogu da je konzumiraju i osobe sa viškom kilograma, jer u sto grama ima samo 34 kalorije, malo šećera bez obzira što je slatka, i čak 91 gram vode.

 

Jer je puna vitamina

Dinja sadrži i dosta kalija, kao i vitamina A i C. Ako ste na dijeti, dinja je odlično rešenje. Možete je jesti koliko želite, bez razmišljanja o broju kalorija. Tajna dinje je u velikoj količini vode. Ona vam neće samo ugasiti žeđ, već vas može i zaštititi od sunčevih opekotina.

Jer vas štiti od sunca

Sok od dinje će vam pomoći da se zaštitite od štetnog zračenja sunca. Dinje su bogate antioksidantima koji organizmu pomažu u zaštiti od štetnih radikala koji oštećuju ćelije kože.

Jer su zdrave njene košpice

Osim ploda, koji je dobar i za uklanjanje viška vode iz organizma, mogu se jesti i suve košpice dinje, koje se naročito preporučuju ljudima koji boluju od bolesti bubrega.

Mišljenje većine dobrih poznavalaca je da je dinja voće, dok drugi tvrde da je povrće, a kao argument navode činjenicu da mora da se seje svake godine. Mišljenja su podeljena i kada je reč o porodici kojoj pripada – jedni tvrde da pripada krastavcima, dok je drugi smeštaju u porodicu bundeva.

 

Jer je niskokalorično voće i smanjuje visok pritisak

Dinja se ubraja u niskokalorično voće. Sadrži mnogo kalija, zbog znatnog sadržaja vitamina A, a budući da sadrži i vitamin C, kalcij, magnezijum, fosfor i biotin, dinju treba konzumirati u velikim količinama. Kalij pomaže organizmu u oslobađanju viška natrija i tako smanjuje povišen krvni pritisak.
Jer štiti od kardiovaskularnih bolesti i starenja.

Dva antioksidanta koja sadrži, vitamin A i C, zajedno štite organizam od kardiovaskularnih bolesti i starenja. Dinja je bogata i tiaminom, niacinom, vitaminom B6, folatima, pantotenskom kiselinom. Od minerala sadrži željezo, magnezijum, bakar, kalijum, mangan, fosfor. Neka nova istraživanja tvrde da beta karoten iz dinje pomaže u borbi protiv karcinoma pluća, ali i kod raka grlića materice, želuca i oralnih formi.

 

+ Recept: Sok za osveženje i jačanje organizma

Sok od dinje isceđen ručno ili u sokovniku pomešajte sa jogurtom, medom i limunovim sokom. Tako dobijenu mešavinu treba piti dva do tri puta dnevno po jednu čašu.

 

 

O Autoru

Ostavite komentar

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Pin It